HTML

S'pore

Kalandok Szingapúrban

Friss topikok

  • vlaky: Ne azért nyugtass meg, hogy ott ritkán isztok :) (2010.06.18. 14:24) Első találkozás a Clarke Quay-vel
  • vlaky: Mindenképpen! :) (2010.06.16. 02:05) Számlabefizetés
  • Vietnamibalzsam: Nagyon jók a képek! Főleg a cicus a végén :)) Wookie is kb. ekkorának hiszi magát:D (2010.06.13. 20:37) Zoo

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Linkblog

Jurong Bird Park

2010.05.29. 05:06 vlaky

Tegnap úgy döntöttem, hogy Szingapúr további felfedezését a lakásomhoz közelebbi célpontok felkeresésével kezdem, így meglátogattam a Jurong Madárparkot. Ez a 20 hektáros terület több mint 600 madárfajnak, illetve összesen 8000 madárnak ad otthont. Természetesen összeválogatva a leglátványosabbakat. Azt pedig már mondanom sem kell, hogy a világ legnagyobb madárgyűjteménye.

Természetesen, mint Szingapúrban mindenhol, itt is választhatunk több show közül, mint madáretetés, bemutatók, vagy egyszerűen körbesétáljuk, esetleg vonatozzuk az egész parkot. 

Én a sétálás mellett döntöttem. Hatalmas a park és mivel a fényképezőgép aksija lemerült, ezért biztosan vissza kell majd térnem megnézni legalább a pingvineket :)

Ez a park térképe:

Nagyon szép már a park bejárata is. Ott is van néhány élő és néhány szobor madár is, illetve egy gyönyörű ólomüveg ablak dísziti a bejéárati épület tetejét:

A főbejárat után én egyből bevetettem magam az African Wetlands elnevezésű részre. 

Ez a kis drága, így aludt:

Az African Wetlands mellett volt két nagyobb akvárium is halacskákkal, az egyiket éppen belülről tisztogatták :) 

A World of Darkness rész következett, amely egy sötét épület, benne baglyokkal a világ minden részéről. Sajnos itt fotózni nem tudtam, mert vakuzni nem lehetett, állvány meg nem volt nálam.

Ezután a Kingfishers rész felé indultam tovább. Sajnos ekkor lett vége az egyik bemutatónak a Pool Amphitheatre-ban, így csak egy tájképet sikerült csinálnom, majd visszafordultam. 

A parkot egyébként a panoraillel körbe lehet vonatozni, de akkora sor állt, hogy meg sem kíséreltem felverekedni magam egyre. 

Másik nagy szenzáció a parkban a madarakkal való fotózkodás (Photography with Birds), mely főleg szines papagájokat takar. Nagyon helyesek, ahogy szófogadóan ülnek az ágakon. Igaz visszafelé jövet láttam, hogy időnként megtisztelik a madaras fotóra vágyó közönséget :) 

A fotózkodás mögötti kis parkban egy hatalmas, ember méretű kalitka áll, mely arra figyelmeztet, hogy tulajdonképpen mi emberek vagyunk a föld legveszedelmesebb teremtményei... 

A tömeg elől menekülve a Riverine elnevezésű rész felé vettem az utam, ahol mindenféle kacsák lubickoltak a vízben. Az egyik legviccesebb úgy nézett ki, mint feltupírozták volna a 'haját': 

Aztán volt kettő, akik a vízparton nézelődtek, általában szinkronban mozgatva a kis fejüket: 

Ő szegénykém meg úgy megriadt az egyik takarító embertől, hogy kimenekült elém a földre: 

Miután tovább indultam az African Grassland felé, találkoztam vele: 

Akkora volt, mint egy nagyobbacska gyík és éppen az egyik fa törzsén pihent.

Az African Grassland és a Wetlands következett. Előbbi egy nagy, nyitott terület, ahol az afrikai madarak szabadon mászkálhatnak, repülhetnek (ha tudnak), itt kicsit vigyázni kell, mert a nyomokból ítélve szeretnek az ember feje felett ülni az ágakon. 

Innen kicsit visszafelé indultam el, főleg mert igen vonzónak találtam a fagylaltos pultot. Útközben elhaladtam a Flamingo Pool mellett, ahol rengeteg egyforma flamingó volt bandába verődve. Nagyon jól néztek ki így együtt. Főleg mert majdnem egyszerre mozogtak. 

Ez a kis potyaleső pedig a flamingók táljában kucorgott és lakmározott. 

Ismét náhány színpompás papagájjal találkoztam. 

A fagylalt megszerzése után visszasétáltam aFlamingo Lake irányába, ahol mégtöbb, kevésbé színes flamingó úszkált és pihent egy hatalmas tóban: 

A tavon egyébként szép, épített, kilátókkal tarkított út vezet keresztül. 

A Pelican Cove elnevezésű részen, nevéhez híven különböző pelikán fajokat láttam. Némelyik elég termetes páldány volt. 

A Parrot Paradise következett, mely biztosan nem a madaraknak paradicsom, hiszen itt hatalmas ketrecekben vannak tartva a madarak. Néhány helyi 'srác' láthatólag froclizza is őket a szabadból: 

Ők pedig a foglyok: 

Ő biztosan felháborodott valamin, azért fújta így fel a tollait :) 

Az African Waterfall Aviary következett. Ez nagyon érdekes hely. A hatalmas, szabadnak tűnő terület felett sűrű hló van kifeszítve, ezzel biztosítandó, hogy a 'lakók' nem állnak odébb. 

Itt található egyébként a világ legnagyobb mesterséges vízesése is. 30 méter magas és egy egyébként természetes szikláról zúdul alá. 

Ezután a Dinosaur Descendants rész következett, ahol a legcukibbak a struccok voltak. A gyerekek etethették őket a gondozó segítségével. 

A Birds of Prey részen megint hatalmas ketrecek következtek, ragadozó madarakkal a világ minden tájáról. 

Innen már csak a Lory Loft elnevezésű, ugyancsak hálóval zárt területre látogattam el, ahol 3 S$-ért mindenki vehetett egy kis pohárban eledelt, amivel odacsalogathatta a kis lórikat. 

Nem vagyok nagy madárrajongó, de kár lett volna kihagyni ezt a parkot. Sőt, azt hiszem vissza is fogok még térni, hogy megnézhessem mindazt, amit még nem láttam...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vlaky.blog.hu/api/trackback/id/tr542039523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vietnamibalzsam 2010.05.29. 10:40:03

Nekem is a struccok a kedvenceim :) Bolond egy jószág, csíp, karmol és betöri a fejed de medium átsütve, zöldborsmártással hmmm..... :DDD

vlaky 2010.05.29. 16:58:18

@Vietnamibalzsam: Akkor az a nagy ketrec Neked volt ott, hogy megmentsék Tőled a struccokat? :)
süti beállítások módosítása